logo krzywe1

Wyszukaj połączenie i kup bilet przez internet od 1 zł!

Zarys naszej historii


historia san

Początek działalności Państwowej Komunikacji Samochodowej w Zielonej Górze datuje się na dzień 1 września 1945 r. Przełomem w działalności Przedsiębiorstwa PKS były przemiany roku 1989. W wyniku decyzji rządu w roku 1990 wszystkie funkcjonujące w Polsce oddziały uzyskały osobowość prawną i stały się odrębnymi jednostkami.

Od 1 lipca 1990 r. Przedsiębiorstwo PKS w Zielonej Górze działało jako samodzielny podmiot gospodarczy, posiadając poza Zieloną Górą Zakłady w Gubinie, Krośnie Odrzańskim i Świebodzinie. W dniu 9 listopada 2002 r. uwieńczony został trwający kilka lat proces prywatyzacji: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Zielona Góra Sp. z o.o. na podstawie ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych wstąpiło we wszystkie prawa i obowiązki prywatyzowanego przedsiębiorstwa PKS w Zielonej Górze.

Samodzielność przyszła w trudnej chwili. PKS-y musiały wówczas same zadbać o to, aby utrzymać się na rynku. Okazało się, że same przewozy pasażerskie, to stanowczo za mało. Przedsiębiorstwo PKS w Zielonej Górze wówczas otworzyło się również na potrzeby klientów, którzy nie byli pasażerami. Uruchomiono sprzedaż paliw, usługi motoryzacyjne, usługi blacharsko-lakiernicze.

Wciąż staramy się szybko i elastycznie reagować na potrzeby naszych Klientów, dostosowując usługi i rozbudowując ofertę.

W historii naszego Przedsiębiorstwa zaszło wiele zmian, jednak zachowaliśmy rzetelność, dbałość o Klienta i przekonanie, że potrzeby rynku są podstawą kształtującą nasze działania.

PKS Zielona Góra Sp. z o.o. obecnie jest jednym z większych przewoźników w Polsce. Podstawowym rodzajem działalności Spółki jest prowadzenie komunikacji pasażerskiej. Składa się na nią komunikacja regularna i nieregularna, w ramach której realizowane są przewozy pracownicze na zlecenie zakładów pracy, przewozy szkolne oraz przewozy w turystyce krajowej i zagranicznej. Odbiorcami naszych usług są klienci indywidualni i instytucjonalni, korzystający z usług doraźnie, jak również na podstawie zawartych długoterminowych umów.

 

plansza informacyjna PFR poziom